Sidsteppad!

Eller ställd utanför laget - hur man nu ska uttrycka det. Fick frågan i dag på stan av en journalist om jag skulle vara med i politikerstafetten i samband med invigningen av SM på skidor. Jag var ju tvungen att erkänna att jag inte ens varit tillfrågad.

Karl P skulle åka startsträckan enligt ryktet. Förstår att han inte vågar ha med mig - han vet ju att jag tränar regelbundet. Men på just skidor hade han inte ens så skåning han är behövt vara rädd. Jag äger inte ens ett par skidor - även om tankarna dessa soliga vårvinter dagar har föresvävat mig att jag borde göra en reinvestering.

Men det är klart - rubrikerna har väl föresvävat partistrategerna. "Frånåkt redan på första sträckan", "Kommunrådet bäddade för fiaskot ", "Oppositionen i förkrossande ledning".

Fast det här kanske bara var ett rykte, en skröna. Karl P har ju inte gillat de lättsammare och roligare inslagen. Det var till och med lite svårt att få med honom på Skogsvallen i höstas när Kuriren gjorde en grej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback