Snuvigt och struligt

Morgonen har börjat snuvigt och struligt. Faktiskt lite förhöjd temp också så det blir ingen träning idag heller.

Strulet består i att jag inte kommer ut på nätet via vår egen databas. Vilket innebär att Tidningskrönikan blir försenad idag. Adresslistan ligger nämligen där.

Och inte kan jag skicka grattishälsningen till vår förre gruppledare i Piteå, Siw Forslund, som fyller år idag. STORT, STORT GRATTIS SIW!

Trist att Luleå försvann ur hockeyslutspelet - men det kändes väl att det skulle gå så.

Trist också att friskolan i Luleå inte vill redovisa rektorslönen. Det ger bränsle åt fri(s)kolehatarna.

En annan skolfråga där jag ställer mig lite undrande. Ska en anställd sägas upp om han avslöjar att han eller hon ska starta eget? Självfallet ska man inte kunna sitta och kunna jobba för en sån sak på arbetstid som kanske var fallet med en dåligt skötta affären med Gunvor Selberg.


Från folkpartiet vill vi se åtgärder och stimulans för att kommunalt anställd personal ska våga "avknoppa" sig till att ta över och driva verksamheter som idag är kommunala. Då kan vi inte skicka ut såna här signaler.

Ser att det blivit en överenskommelse med Mats Wikström, friskoleplaneraren, att han går över till en annan tjänst - men med bibehållen lön. Jag trodde vi infört chefstillägg som försvinner om personen byter tjänst. Så borde det vara!

Nu är klockan alldeles för mycket. Nu får jag duscha och packa upp kläderna jag la i träningsväskan i går kväll. Jag hade ambitionen att träna så febern är inget svepskäl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback