Sök agent - och hälsningar från Bali

Halvsju i morse pep telefonen med ett SMS. Oväntat från Bali. Gerd och Harry Niemi badar och solar och tycker Bali är toppen. De hälsar till alla de känner.

Thomas har dragit till Malmö nu på morgonen. Och introducerade därför i går vår nye medarbetare Find Agent, heter han. Någon form av sökhistoria för att söka mediaträffar.

Jag hittade genast en sak jag missat - förmodligen min dåliga bevakning av sporten. En politisk holmgång väntas i skidspåret. Jag träffade Stig Nordlund från Kuriren förra veckan som berättade om evenemanget. Jag skrev visst om det i bloggen också. Nu avslöjde Stig redan nu vad jag skulle säga om Luleå förlorade. Det var ju synd.

Sen hittade jag att vi var omnämnda i något riskdagstryck. Tack vare folkpartiet och moderaterna i Luleå så kommer kommunen att ta emot en kvot från de "gömda flytingarna".

Och så ser man vad ett blanksteg kan betyda. Skulle stå Jokkmokks kyrka men det hade smugit sig in ett blanksteg mellan sista k:et och s:et vilket innebar att det blev en träff för sossarna, s. Men det gällde en begravning. Kan vi få göra någon uttolkning av valresultatet utifrån det?

Åke Bergbäck har presenterat sina listor i Kalix. Många nya på listan. Härligt med blandningen av nya och gamla, kvinnor och män, personer från andra kulturer och så vidare. Åke så gammal medialärare han är passar förstås också på att ge en snyting till (S).

Nu ska jag förbereda lite fika här. Vi i alliansen ska ha träff med ett antal företagare. Tyvärr kan inte moderaterna vara med. Maria är i Stockholm och Gustav G skulle jobba i Boden. Ska skoja med honom att han flyr kommunen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback