Tack för faxen, Fredrik!

Fredrik Lundh blev den förste som bönhörde oss om ett fax på vår nya fax. Fredrik, du skulle sett Thomas stråla av lycka när han fick bekräftelse på att hans "installation" fungerade.

Ha en bra dag själv!


Fick bud av Anita att följa med på Ebeneser och lyssna till Göran Rosenberg som skulle tala på temat Etik och moral inom journalistiken och om konsten att vara människa. Himla intressant lät det - men snuvan är för besvärande. Ska snart åka hem och vila mig.


Ska pröva Skräddars Helgas huskur. Den består i att man kokar upp vatten och salt, låter det svalna och sen gurglar och har sig, genom näsa och öron och gud vet allt. Hur mycket salt förtäljer inte historien men det är väl som när jag frågar far om hur mycket mjöl det ska vara i palten: lagomt. Ett mått som var det allena saligrådande, på alla områden,  där jag tillbringade min uppväxt. Granne med Skräddars Helga.

Jag tror mycket av felen i dagens samhälle är att det är för lite lagomt!
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback