"Trasiga glasögon förorsakde mord"

Den rubriken flimrade förbi när jag ögnade nättidningarna. Min en skakel på läsglasögonen lossnade i morse. Skruven låg faktiskt kvar på bordet - men när jag så skruv och motsvarande hål den skulle in i så förstår jag att trasiga glasögon kan förorsaka - inte mord - men väl en ordentlig frustration. Och bra om man gör det för sig själv - goda råd kommer knappast att uppskattas.

Kortslutning (c) utropar NK:s ledarsida. Fyndig rubrik på temat energipolitik.

Ganska mediokra tidningar i dag. Men dagens solskenshistoria kommer från Sunderbyn (var annars i från). Katten Mimmi som varit borta i tre år har återvänt hem. Öronlös efter att öronen tydligen fryst bort men ändå. Hur gullig bild som helst när husets hund inspekterar sin återkomna vän katten Mimmi.

Nu har jag tjugoen minuter på mig att infinna mig till morgon kaffe hos mor och far. Annars ringer de och undrar om jag försvoit mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback