Ytterligare blottor från "kommunledningen"

Börje svar idag visar ytterligare blottor. Det är rätt allvarligt med tanke på att Börje faktiskt ingår i kommunledningen.

Han försöker negligera sin frånvaro på kommunstyrelsen med att säga att detaljplanen diskuterats i beredning och utskott och därefter kommunstyrelsen. Och så påstår han att ärendet ska vidare, "och till sist i fullmäktige". En ren lögn eller felaktig uppgift.

När argumenten tryter blandar han in närvarostatistik. Och jag kan lova (tror jag) att inte ens Börje skulle ha mage att påstå att det finns något att anmärka på min närvaro, vare sig den fysiska eller mentala.




Replik till Börje Lööws inlägg införd i Norrbottens Kuriren idag, 21/3.




Bäste Börje, det är inte jag som gör stor sak av någonting. Det är du som dragit ut frågan i media. Jag har på min blogg, till mina medlemmar, sympatisörer, och andra intresserade, refererat ett kommunstyrelsemöte. Jag har därvid skämtsamt, men med ett stänk av allvar eftersom det var befogat, konstaterat att Börje Lööw lämnade sammanträdet under behandlingen av detaljplanen i Svartöstan.


Börje påstår att ärendet ska behandlas i kommunfullmäktige vilket är felaktigt och tyder på att Börje inte heller mentalt deltagit i behandlingen av detta ärende. Beslutet tog på kommunstyrelsen den 13 mars. Och då valde Börje Lööw att springa ut.


Vilka ”en del” är som har dålig närvaro får Börje Lööw reda ut själv. Jag kan bara för egen del konstatera att min närvaro i det närmaste är 100-procentig vad avser mina uppdrag som förtroendevald. Oavsett det är beredningar, utskott, beslutande församlingar eller debatter och informationsmöten med intresseorganisationer.


Ylva Strutz (fp)

Södra Sunderbyn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback