Första passet

Nu är första passet gjort - personal och arbetsutskottet. Fortfarande hugger det till i mellangärdet när Lennarts stol stor tom. idag lämnade vi två stolar emellan Dan och mig - det gäller att vänja sig sakta.

Resepolicy och riktlinjer - har varit på återremiss ett år. Men fortfarande för mycket pekpinnar i detaljer. Ska vi få förståelse för de stora greppen måste oväsntlig detaljstyrning bort. Nu får vi det till grupperna - hur vi nu ska hinna med allt där.

För till gruppbehandling gick även plusjobben och vad vi ska göra av Jopikgården i framtiden. Inga små ärenden precis.

Annars var det bara ett antal medborgarförslag som besvarades med rätt välvilliga skrivningar.

Så har jag varit tillbak på presskonferens - och nu åter expen för att äta. Hoppas inte kommunens resepolicy ska gälla mig!

Sen ska jag till fullmäktige - och det blir tungt - som inleds med en parentation för Lennart. Och ve den som låter sin telefon ringa!! Han med väckarklocke modellen - den som ringde tre gånger under APU ombeds särskilt att hitta av knappen.


Skrivet i all hast!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback