Godmorgon

Idag börjar jag med att gratulera kusinbarnet Linn i Koskullskulle. Bara så kul att stava till Koskulls....lätt att något halkar fel.

Fel bygger Håkan Zerpe sin krönika på idag. Vet inte om krönikan finns med i Kurirens nättidning men i papperstidningen finns den i alla fall. Han undrar om inte ordet Error har koppling till ordet Terror. Men självklart Håkan - att ingen tänkt på det förr. Känner igen lusten att springa och hämta hammaren!

Har noterat att Beijer byggmaterial satt upp en gul/svart fin skylt strax innan Haparandakorsningen. Nu kan jag läsa i bladet att det nog ska anses som en kompensation att Beijer fick stå tillbak för hoten från Goliat alias Ferruform. Tydligen har de inte fått tillåtelse tidigare att skylta.

Och krogfolket i Luleå har fått sina domar. Inte för att jag har någon misskund med fifflare men ändå blir jag lite förvånad att Johan - som för övrigt är uppvuxen på samma gata som Jens - publiceras på bild.

Sture Bergman på Kuriren sticker ut hakan. Han pekar på hur samarbetet mellan kommunerna i länet gett resultat i form av högre ranking hos Svenskt Näringsliv. Med två undantag: Kiruna och Piteå. Där saknas samarbetsanda och Sture funderar om de ska bli läggmatcher i derbyt.

En utblick på nättidningarna gav intet nytt att tycka till om. Danielsson verkar ha fastnat i mediatuggen. Själv kan jag knappt komma ihåg mer om det än att det handlar om krisberedskapen vid Tsunamikatastrofen. Och att karln trasslat in sig i ett gäng av lögner. Och har det inte lite stuk av Ebbe Carlsson affären?

För övrigt lyckades jag komma över ett litet parti av naturmedlet Vila så här passligt till helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback