Godmorgon

Förvänansvärt pigg med tanke på att jag "landade" först efter 23 i går. Ser att polisen har nya fartkameror ute - det kan hända att uppresan i alla lägen inte hade klarat det.  Vi blev lite sen i starten och var tvungen att stanna på Nilles för lite onyttig korvkioskmat. Men annars är det faktiskt så att jag trots många mil främst på norrbottens vägar aldrig åkt fast för fortkörning. Och i huvudsak beror det på att jag håller givna fartgränser.

Ser att Janne Enbom på Kuriren får forsatt på skallen för sin kommentarer om att folk inte kör i den hastighet som anges på skyltarna. Nå, väl han får medhåll av en som tycker att bromsklossarna ska stanna hemma.

Två politiska kursändringar som är värda att uppmärksammas. Centerns i kärnkraftsfrågan kommer att underlätta - och enkäterna om vilket parti vi sympatiserar med måste göras om.

Inga läxor i skolan, säger vänstern. Det kanske inte direkt är en kursändring utan att bara vrida ratten ytterligare mot den väg som leder till förakt för kunskap och kunskapsskolan. Om de nu är orolig för att föräldrarna inte kan hjälpa till med läxor borde väl läxläsningshjälp vara ett klokare förslag!!!

Drugt 6 400 barn har tvångsomderhtagits under 2005. Undrar var siffran ligger om alla som borde tagits om hand verkligen blivit det??

Nu startar jag den här dagen - förmiddagen ska ägnas till uppföljning av delårsbokslutet för kommunen. Sen är det förberedelser inför kvällens Månadsmöte ( alla är välkomna!). Och så ska Thomas och jag träffa en kille som vi vill anställa som biträdande valombudsman. Hoppas det kan gå i lås med lönekrav och annat.

Och som sagt - kvällen ägnas åt Månadsmöte dit medlemmar och sympatisörer är varmt välkomna. Klockan 18.30 på expen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback