Hemma igen!

Nu är jag åter från Kalix och stämman på Folkhögskolan. På många sätt en riktig nostalgitripp - tog vägen förbi Kamlunge och Bondersbyn. Tänkte röna ut var Birgitta bor. Och nu har jag lite hållpunkter att jämföra med. Men sträckan är mycket vackrare sommartid - där var jag 1982 med Ola Ullsten och 1985 med Bengt Westerberg. Sen dess tar jag gärna en avstickare den vägen om jag har tid - särskilt på sommaren.

Överraskningen - YES, Cecilia Wikström, riksdagsledamot, bördig från Kalix, går in i Folkhögskolans styrelse. Liksom Linda Ylivainio, första namn på centerns lista i Övertorneå. Kanske mest känd som kryssdrottningen från EU-valet.

Själv blev jag befordrad till sammankallande i valberedningen. Måste tro att det beror på valet av Cecilia och Linda.

Efter stämman fick vi äta sallad i matsalen. Som husmor Ulla höll på sätta fram när vi kom instövlande. Med lugn men bestämd röst bad hon att få sätta fram färdigt innan vi högg in. Åke Bergäck och jag var först i kön naturligtvis.

Vi blev underhållna av blivande kändisar från den nystartade artistlinjen.Vi fick njuta av Händel, Grieg och något från Chess bland annat. Vilka fantastiska sång- och musikbegåvningar.

Det var kontentan av tredje maj anno 2006


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback