Lokaltidningarna

Lokaltidningarna låg i lådan som jag hoppades. Inte så mycket "hot" precis.

Bo Östman skriver och Näringslivets ranking och konstaterar att Luleå har serien 152, 237, 174, 123 och det handlar om åren 2003 - 2006.

Det är glädjande att vi ökar - och det ligger ett medvetet jobb bakom - det ska berörda ha credit för. Men  redan hösten 2002 stod det klart att  Karl P när han tog över taktpinnen också skulle dela dela makten med Börje Lööw. 2002 års siffra för Luleå var 85 om jag minns rätt. Det innebär i såfall att Karl P inte ens lyckats komma till baka till den nivå som var när han tog över.

Och vi kommer aldrig att nå en topplacering förrän Börje Lööw befrias från uppdraget. När vi andra - till och med sossarna förstår i alla fall skillnaden - pratar om fristående skolor, när vi talar om att barnomsorgspersonal ska erbjudas att driva verksamhet på intraprenad. Eller när vi vill stimulera kooperativ drift inom någon verksamhet. Då basunerar Börje att han aldrig i livet ska vara med att privatisera.

Och min "jourdoktor" Ulf Ohlson presenterar sitt projekt och att skriva ut motion på recept.


Sen blir jag helt förtvivlad när jag hör en facklig företrädare fördöma försäkringskassans jakt på bedrägare.
Det de gör i dag och som bör stoppas är att de sitter och bollar med riktigt sjuka och bedömer deras arbetsförmåga. Och kastar ut dem ur systemet om det befinns att det åtminstone kan klistra frimärken någonstans. Stoppa detta tokeri! Sätt alla resurser på att jaga bidragsfuskarna.

Med det ska jag starta färden mot stan - det blir nog inte så mycket blogg idag - eftersom vi befinner oss på IOGT-lokalen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback