Övertorneå nästa!

Usch och nej - nu har den här dan bara rusat iväg också. Tycker inte jag hunnit mer än bläddra igenom lite kommunala papper.

Fast jag har tagit mig runt blodomloppet idag - i mycket sakta mak. Var på väg att börja störttjuta utanför Sundsgården. Ont i vaden! Inte det också hann jag tänka och funderade på att vända. Men hur det var så sökte jag mig fram över mjuka gräsmattor och hållet i vaden försvann.

Runt kom jag men inte en meter spring - kroppen ville nog det lite grann - men jag hade bestämt att ta det lugnt.

Har blivit uppringd av Nord Nytt som ville veta vad jag tyckte om att Luleå kommun köper gatsten från Kina. Hade hunnit se att Stockholm, Göteborg och Malmö slutat handla sten med Kina. Måste erkänna att jag inte djupare tagit del av de reportage som speglar misären runt arbetsplatserna i Kina. Men om storstäderna så snabbt beslutat att upphöra med handeln utgår jag från att det verkligen finns goda skäl även för Luleå att göra detsamma. För övrigt kan jag ju fundera hur klokt det är överhuvudtaget att köpa sten från Kina?

Nu ska jag dra till Övertorneå och se om vi kan hyfsa listan där - så det är lönt att driva valrörelse!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback