Svar till Observant och Byggföretagare i Luleå

Signaturen Observant frågar sig om det är Mårten eller jag som ljuger om trötta socialdemokrater. Nej, det är inte jag som skrivit kommentaren om trötta socialdemokrater. Det finns fler varghonor (Ylva=varg, ulv) än jag. Det är alltså en annan Ylva som skrivit kommentaren. Men i ärlighetens namn så tror jag att Mårten tillskrivit mig uttalandet i god tro. Man måste tänka till och se på övriga kommentarer för att förstå att det är en annan Ylva.

Till Byggföretagare Luleå vill jag säga att jag tycker handläggningen av ärendet mogenlogen är lite underligt. Den utannonserades men innan anbudstiden var utgången så gjorde man en uppgörelse med Bert Sandberg. Nu kom ingen fler intresserad så det hade väl ingen praktisk betydelse.

I uppgörelsen ingick att om Bert rev och byggde upp logen igen så skulle en högre ersättning gälla. Hela tänket bakom det var att det kostar att riva en timring, märka upp bitarna för att sen kunna uppföra den i ursprungsskick igen. Och det skulle Bert då få betalt för. Om nu Bert valt att inte uppföra logen till ursprungsskick så är det min mening att han inte ska ha den extra ersättningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback