Avgår Ögren?

Nu är landstingets tvättsåpa uppe på EU-nivå. Ni minns Kent Ögren & co medvetna lagbrott där revisorerna prickade hela landstingsstyrelsen så när som på folkpartiet och Jens Sundström. 4,3 miljoner i skadestånd. Nu kan det fällas också av EU och då kan det bli ytterligare miljoner i vite.

Då är det väl ändå dags att packa ihop för Ögren, Carlsson och Granström?

Och tekniska förvaltningen få befogad kritik på Kuirens ledarsida idag. Hyr externa lokaler till tekniska förvaltningen trots en stor lokalbank som kostar multum.

Annars ska jag inte bry mig om det politiska livet vare sig idag eller i morgon. Ska vara kompledig. Har just med livet som insats hjälpt mor att sätta upp julgardinerna. Plus att jag lagat en adventsljusstake från 1963! Metoden var skaka, ryck lite i ljusen och vips funkade den.

Annars vilar det uppenbarligen en förbannelse över mitt förhållande till sådana stakar. Nyinköpet till mor visade sig sakna lampa och manchett till översta ljuset. Men nu ska detta ur världen så det blir en tur till Kvantum innan jag greppar min Hugin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback