Det är lugnt

Oj så lugnt det är i alla media. Det finns inget som jag känner värt att kommentera. Flera kommentarer har jag dock dock fått om utvisningen av Aoy - och alla tycker som jag att det är oacceptabelt att det ska få gå till det sättet. Mina fp-kompisar i Piteå hörde också av sig. Hoppas de kan sätta igång något.

Manifestationen för Kvinnofrid hade lockat några i alla fall. Vi gick till paviljongen i stadsparken där vi tände 20 marschaller för att påminna om det tragiska att minst 20 kvinnor faller offer för våld från närstående. Det är tyvärr mångdubbelt som faller offer men minst 20 kvinnor beräknas dö av det våldet.

Trots att det inte blev allt för sent igår kväll så har morgonen varit sen. Har dragit mig ända till klockan 8. Och nu ska jag göra mig färdig för att göra någonting ovanligt - gå i kyrkan. Marjatta, en folkpartivän som är aktiv inom kyrkan har för länge sen inbjudit mig till en temagudstjänst "Vi behöver en nästa". Vad min roll ska vara är dock höljt i dunkel. Panelldebatt hette det när Marjatta kontaktade mig första gången. Men ämnet är väl inte så tajmat för debatt precis. Panelsamtal? Ja, den som lever får se. Marjatta kanske bara tycker att jag behöver en gudstjänst så där i största allmänhet. Den som lever får se. Har varit in på församlingens hemsida men den gav ingen ledtråd. Dock kunde jag konstatera att prästen är Boel Paulin - en av mina absoluta prästfavoriter.

Ni kommer att få en rapport sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback