Inre tjänst

Har du inre tjänst idag,  undrade sonen som ringde någonstans från andra delen av Sverige. Han landade i Kalmar i går kväll - men pratade om Höör idag. Och inre tjänst har jag verkligen idag - och när jag gluttar ut genom fönstren är jag glad för det. Pappersreturen har också anledning att känna sig glad - genomgång av min "kommunala hörna" här på jobbet.

Men för att återgå till gårdagen så kan jag väl också nämna eftermiddagen. Först en träff med revisorerna klockan 13.15. Som jag dock var tvungen att lämna för ett annat möte - en företagare som ville träffa mig i en kommunal angelägenhet. Den årliga träffen med revisorerna ser alltid ut så himla tråkig på pappret - det kanske är därför närvaron  är så dålig - men de lyckas alltid ändå få igång bra diskussioner. Så det kändes nästan trist att lämna över hela partiansvaret på Thomas när det var dags att gå.

De som skickar inbjudan bör nog fundera ett varv till. Av 15+15 ledamöter var det bara Karl, Margareta, Mårten, Ingrid från s-partiet, Börje från v, Annika, mp, Gustav, m och Thomas och jag från fp. 9 av 30 inbjudna - var ligger felet? Det var liknande tendens även förra året.


Nu gör jag en break så återkommer jag i dagens verklighet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback