Inställt idag

Har just skrivit  och skickat ett mail om att tidningskrönikan är inställd på grund av barnbarn - vi får väl se hur mycket  datautrymme jag får för bloggande.

Har hunnit läsa tidningarna medan "änglarna" ännu sov. Det jag minns från tidningsläsandet är att landshövdingen läxar upp sossarna - ordentligt - för att de kuppat bort Sven Erik Bucht från styrelsen i Längmanska fonden. Sven-Erik anses inte längre han någon förankring i landstinget och kan således enligt någon Peter Törnlund (ny stjärna?) i valberedningen inte representera landstinget. Kom ihåg att Bucht röstade mot landstingsledningen i BB-frågan. Nu blev det Agneta Lipkin istället.

Och så minns jag Erland Nilsson förstås. Att han skulle ta chansen att hämnas på damerna inom centern Luleå ante mig i ett tidigt skede. Jag mötte honom ju i Kalix och försökte ju få Erland att komma och gå introduktionsutbildningen med folkpartiet istället för distriktsrådet med centern. På skämt förstås. Erland hade alltså agerat kraftigt för Erik Berg eller snarare mot Carola Lidén.

Nu ska jag se om jag kan distrahera "slagskämparna" i sängen med lite frukost.

Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

Tack Ylva,tack alla.

Ni underbara människor jag mött under nomineringsmötet.

Ni får mitt hjärta att växa en storlek större gång efter annan.Det blir bara bättre.

Finns det ett mer välkomnande,varmt parti än Folkpartiet?

Ett parti som har ödmjukhet i kombination med ett varmt & gott hjärta men inte minst hjärna.

Jag är så glad,jag är så stolt att jag efter så många år som politisk blandras blev en av er.

Tack för ännu en underbar och givande dag.

Jag längtar redan till nästa.......

2006-11-18 @ 18:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback