Jag frågar dig

"Jag frågar dig" är socialdemokraternas standardiserade fras på deras hemsidor. Enkel och rätt fram - men känns lite töntig när jag läser den på alla sossehemsidor som jag råkar glutta på. Så blir det lätt med allt för standardiserat.

Men jag frågar dig i alla fall - du som har en värsting damsugare: tycker du det är kul att damsuga? Själv hade jag ett gammalt tröskvärk och jag var helt övertygad om att motviljan mot att damsuga bara skulle försvinna om jag köpte en liten, läcker, färgglad smidig dito. Nu har jag en - men motviljan är kvar. Men nu undrar jag var jag för snål? Det här är en liten läcker ljusblå Hugin - men den kostade nog bara 6-700 kronor.

Och så undrar jag var jag ska kasta gamla uttjänta skinnskor? Läser mig till dubbla budskap. Jag kastade dem i brännbart förut men lärde mig att det skulle jag inte göra utan restavfall var det rätta. Och det hade med garvningen av lädret att göra. Men nu läste jag någonstans att det återigen skulle vara brännbart. Signaturen tacksam för svar!

Och så undrar jag om jag är riktigt klok (den frågan kan ni avstå att svara på) som sätter mig och skriver blogg när jag äntligen hakat ner min lilla Hugin. Eller är det kanske just därför.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag säger bara Siemens Dynapower Car & Home.
Det uppstår en fläkt av proffesionalism kombinerad med glamour då jag drar fram med detta "monster".
Det beror inte på dåligt filter som skulle fördunkla mitt omdömme utan snarare bra resultat med kort tidsinsats från min sida. Närmare "städkul" än så går det nog inte att komma.
Camilla

2006-11-26 @ 19:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback