Kanske missförstånd om arkiverade protokoll?

Så här stod det på Luleå kommuns hemsida när jag sökte kommunfullmäktigeprotokoll.

"Eftersom Luleå kommun nyligen har bytt webbsystem så kommer endast protokoll från och med oktober 2006 att finnas tillgängliga på webben."

Jag drog slutsatsen att de inte avsåg att lägga in gamla protokoll. Men nu har "Ulf" påtalat för mig att det på ett annat ställe på hemsidan står "till en början inte finnas". Och det är ju en helt annan sak. Visst kan jag ha förståelse för att man inte gör det i en handvändning.

Hänvisningen till nämndsekreterarna är väl bra - men jag använder ofta sökfunktionen för att se historiken på ett ärende - nu senast ville jag se när ärenden om tomtkön behandlats bakåt i tiden. Och jag kan knappast kräva att nämndssekreterarna ska ha tid att leta det åt mig.


Hoppas därför att de gamla också läggs in allt efter. Då skulle slutet vara gott och därmed allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback