Och kvällen blev värre!

Nu har jag sett Faktum - tror jag det hette. Det var det vidrigaste jag sett på länge -satir är roligt - men det här var under alla nivåer. Jag vet inte om jag slumrat till men först upplevde jag det som ett seriöst program som speglade utnyttjande av deltidsarbetande. Privata sektorn förstås - Pågen och Maxi utpekades. "Ring och spring" var begreppet på människor som kallades ut med kort varsel. Jag tror att "ring och spring" är minst lika relevant för omsorgsanställda i Luleå kommun - tyvärr.

Och så Böglobbyn - jag har läst något om detta - det här kändes som ett ojuste och äckligt program! Vilket fjant och fylleprogram!

Sammantaget konstaterar jag som Strindberg - det är synd om människorna!

Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

Tack för ett gott skratt ang.ring och spring.Kram fr. mig till dig.

2006-11-13 @ 21:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback