Tack till Camilla!

Godmorgon - jag glömde förstås att tacka Camilla för att hon igår upplät sitt hem för vår kartellträff. Tack för trevligf samvaro allihop och tack Camilla för smaskig förtäring. Om jag nu blir ytterligare extremt snäll beror det på de utsökt goda små hjärtformade pepparkakor som Camilla bjöd på.

Och så simmade jag förstås 600 meter i går kväll. Boken "En given väg" som jag skulle läst i förrgår blev dock liggande. Den kvällen ägnade jag åt att studera "tokfall" där försäkringskasseläkarna på alla sätt försöker förlänga människors sjukdomsperioder. Fast utan pengar blir dom ju.

Idag dominerar förstås IKEA¨:s öppning på alla sätt och vis och ur alla vinklar. Lars-Erik Hermanson - en av bröderna Hermansson med den fina gamla butiken i Haparanda - är på bild med Kamprad. Lars-Erik säger att nu kan han stänga deras affär - nu när det fått en värdig efterträdare i form av IKEA. Lars-Eriks bror Nisse dog förra året - och jag kan väl lugnt säga att "pojkarna" kört på övertid och kan stänga med gott samvete. Men Haparanda blir en attraktion fattigare - IKEA till trots.

Och från landstinget noterar jag två glädjande nyheter. Birgit Stöckel (kd) gör rivstart i landstinget - får igenom krav på att barn till missbrukare ska uppmärksammas i landstingsplanen. En bortglömd grupp som inte bara handlar om barn till A-lagare. "Svenssonsalkoholisternas" barn far också oerhört illa och får leva med att inte kunna lita på vuxna.

Den andra glädjande nyheten från lanstinget var att demokratirådet Britt Westerlund åkte på en riktig snyting. Landstingsstyrelsens sammanträden förblir öppna. Och istället för att rakt av erkänna att hon backar från ett korkat förslag så försöker hon sig på någon krystad förklaring att det är så måna nya ledamöter i fullmäktige så dessa bör ges möjlighet att komma till styrelsens sammanträden.

Idag presenteras en ny bild i NSD av kommunalrådet Petersen som skålar med Margareta Lindbäck. Gårdagens bild visade bara halva huvudet av Karl P. Fast jag fick lust att göra pratbubbla till bilden. Det är väl ingen hemlighet att Margareta är besviken för att hon petas som vice ordförande i Ks - och att Karl har en hel hand med där rådet väl heller inget tvivel om. Kolla in bilden i NSD - en vänstersida längst ned ganska långt bak. Och så tipsar ni om pratbubbletext.

Men nu är "cigaretten" slut och jag drar ut i dagens värv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback