All PR är....

All PR är god PR sägs det. Men jag hade gärna å Luleåbornas vägnar avstått publiceringen i Svenska Dagbladet idag. Omfattande bråk i Luleå på söndagkväll - benämns som gängbråk.

Känns inte som särskilt kreativt och nytänkt med Per Westerberg som talman. Han är tredje vice talman idag - ett faktum som vilade långt inne på min mänskliga hårddisk. Han vill få till roligare och sakligare debatter. Jag vill då inte beskylla honom för att vara särskilt rolig - men saklig och mekanisk snarare. Säga vad man vill och Björn von Sydow men har en mjuk och mänsklig framtoning och förefaller väldigt omtyckt även på vår sida om blockgränsen.

Mord i Oslo - hustru och flera barn dräpta av äkta mannen/fadern!

Fler nyheter än så fastnade inte från snabbvarvet på nättidningarna. Mina "riktiga" lyser än med sin frånvaro. Vilket föranlett mig att titta på några bloggar. Stefan har haft tekniska problem igen och hoppas på bättring från riksdagen. Kan bara referera från Annas erfarenheter så var åtminstone riksdagsuppkopplingen från Luleå under ständig teknisk support och utan synbart resultatat. Fredrik Lundh startar ny mobilblogg - ett av hans personliga vallöften. Nu undrar jag om väljarna bryr sig om bloggen kommer från mobilen eller vanliga datorn? Men det finns säkert finesser med mobilbloggandet som även jag kommer att förstå framöver.

Nu tyckte jag den efterlängtade smällen i brevlådan ljöd?

Budgetutskott några timmar på förmiddagen - sen kommer väl några ytterligare kommentarer från mig.

Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

Gammelgäddan så klok och vis hon lurar i vassen.
Regnvåta dagar kommer,regnvåta dagar går.Dagar med solgass då hon solar,funderar och lurar i vassen.Höst och vinter kommer då gammelgäddan söker sig ut på de djupt vatten,bidar sin tid och vet att hennes tid snart kommer åter.För varje gång hon lurat i vassen har hon bara blivit klokare,större och starkare,lik en vattnens drottning.Hon vet att om hon än är ute i de djupa vattnen långt borta från vassruggen så växer den snart ut igen.Från år till år frodigare än den förra.Gammelgäddan klok och vis bidar sin tid,lurar i vassen viss om att hennes tid snart kommer.Att få henne på kroken är inte lätt för hon är stark och vet vad hon vill,för se åldern till trots finns kämparglöd och eld.Det är min gammelgädda det..med eller utan maggot.....

2006-10-02 @ 13:50:18
Postat av: Ylva Strutz

Inte kunde jag ana att det kunde bli så poetiskt av en gammelgädda. Och nog behövs det mer än lite maggot för att få mig på kroken ... en liten kommunalrådstaburett kanske...

Postat av: Ylva Mjärdell

Jag var tvungen att slå upp ordet taburett,jag trodde det var något ätbart,typ en fylld baguette.Hehe..nåväl nu vet jag ,men då återstår frågan om vilken modell som är mest lockande.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Taburett

2006-10-02 @ 17:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback