Lovade vi sänkt bistånd?

Mats Knutson - som är gift med en kanonduktige Lottie Knutson känd från Tsunamikatastrofen - måste haft hjärnsläpp i kväll. Eller så är det jag som har det. Han konstaterade att biståndet inte sänkts i budgeten - tvärtemot vad de borgerliga lovade i valet., som han sa. Då undrar jag; är det så att folkpartiet inte räknas som borgerligt parti. Eller missade jag något - lovade vi verkligen sänkt bistånd i valrörelsen? Själv har jag för mig att Birgitta Ohlsson och Alf Svensson - i en ohelig koalition - levde rövaren för att bibehålla biståndet - och lyckades!

Anders Borg imponerar faktiskt med sitt sätt att på ett enkelt sätt uttrycka svåra saker. Men fan vet om han vet tillräckligt mycket om verkligheten? Fast han har nog betalt TV-licensen i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback