Dagen demokratifest!

Hemma igen efter en fantastisk dag vid valstugorna. Började med att åka dit redan före nio och leverera gastuberna till både centern och våran stuga. Staffan, moderat, kom och gav mig ett handtag med den tunga tuben.

Vid tio var Anna och jag där i god tid för att som vi trodde fixa affischer med mera i lugn och ro. Men vi var genast upptagna av väljare som ville prata med oss. Det började nästan utbryta lite panik innan då Thomas kom. Och sen ramlade de in en efter en våra kanidater och valarbetare.

Så var det allians partaj - eller familjefest. Med sandlåda, hoppborg, korvgrillning, banan- och ballongutdelning och ansiktsmålning. Det sistnämnda har nog gett mig dåligt rykte. En gul sol och ett blått fp blev sedemera lite utsuddat och såg nog ut som om jag varit i slagsmål.

Otroligt många fantastiska möten - mest bara positiva tillrop och beröm - en och annan med bekymmer att dryfta och någon som tyckte vi gjort något fel.

Vi har använt oss av barnarbetare idag. Samuel och Jim har delat både foldrar, ballonger och godis. Det var högst frivlilligt jag lovar - men det är kanske lite ojuste - vilken vuxen vägrar ta en broschyr av en söt nioåring.

Klockan fyra prick skulle vi stänga för att gå till "Biskopen" men just då hade vi flera osäkra väljare som pratade med både Jens och Anna. Så vi dröjde - klockan blev nästan fem innan vi stängt - och det blev inget pubbesök för oss.

Nu har jag varit till mor och kastat in ett antal trosor i hennes tvättmaskin. Som hon hänger upp sen för avhämtning i morgon. Måste ringa hyresvärden och felanmäla.

Nu återstår att vila ut och komma ihåg att åka till Rutvik med valsedlar i morgon bitti. Så ska jag vara på valstugan mellan 12-15 för att serva folk som brukar komma för att de tappat sitt röstkort eller med andra valtekniska frågor. Det händer att det också kommer någon osäker väljare som vill att vi ska ge de sista övertygande argumenten varför de ska rösta på just oss.

Dagen kan verkligen sammanfattas som en fest för demokratin - vi får tacka vår herre för att han bidrog till det genom det underbara vädret.


Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

Jag tror jag förstår varför Göran Persson går så hårt åt Folkpartiet,han är rädd för att människor tar steget över till oss.I dag har,som jag upplever det Folkpartiet mer socialdemokratisk själ än socialdemokratin i sig självt har.Den röda rosens socialdemokratiska själ är urvattnad och finns ej mer på samma sätt som den en gång fanns.Men då ska man ju också tänka på att tiderna förändras och vi måste följa med.Vi kan inte leva i det förgångna utan måste blicka framåt,ha framtidstro och hopp.Söka nya vägar,nya lösningar.
Jag tror på ett regimskifte i morgon för backspegeln är mindre än framrutan ........

2006-09-17 @ 00:26:41
Postat av: Observant

Det är många som tagit ut segern i förskott - innan väljarna sagt sitt. Valet 2002 är ett
av många exempel. Så....

2006-09-17 @ 06:02:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback