Hoppsan sa!

Så har jag glömt att skriva något idag - undra på att Karin Sms:ade. Har faktiskt haft fullt upp att följa valsammanräkningen. Nä, då jag har inte suttit och räknat in de egna - det har faktiskt varit hur spännande som helst på sina håll.

Uppenbarligen så får fp Arjeplog ytterligare ett mandat - går från 2 - 4. Samma antal mandat som centern och bara 8 röster färre. Det har sett ut betydligt annorlunda i det styrkeförhållandet det kan jag lova.

Och i Pajala har Mona dragit ihop nästan så många personkryss att hon skulle spräcka minigränsen 50 och bli personvald. Och även Ulla hade procentuellt passerat 5-porocentspärren.

I Älvsbyn var det nära att Pia Åhman på femte plats hade kryssat in sig. När 83 fp röster återstod att räkna saknade hon 18. Det nådde dock inte ända fram - hon stannade på 37 röster ca 16% vilket naturligtvis är strålande.

Veckans bibelord är läsvärda idag. Samma i både NSD och NK - dock hittar jag det inte på nätet. "Gör er inga bekymmer (om morgondagen)". Tänk vad enkelt det blir att acceptera ett valresultat - om än dåligt - om man har den inställningen att när vi går ut i ett val så har vi absolut ingenting. Vi har våra mandat i kommunfullmäktige, styrelser och nämnder. Och jag har ett gruppledarskap. Allt detta ska återlämnas vid återskiftet och det väljarna ger oss i förtroende i valet det ska skapa nya plattformar för oss eller andra partister för kommande mandatperiod. Så blir allt vi får bonus och vi kan glädjas åt det istället för att sörja något som vi ändå bara haft till låns.Fast nu låter jag klokare än jag är.

Luleå kommun har "glömt" att informera personalen vid köken vad som händer med dem när maten framöver ska tas från Sunderby sjukhus. Ja, och som tack för den goda personalpolitiken har sossarna begåvats med egen majoritet i stan!

Kul insändare i NSD "Med facit i hand har Mansten fått blodad tand". Fast jag förstår int riktigt vad som menas men rimmet var ju helt okej - inget nödrim där inte.

Och Mårten Ström han är nöjd han för enkäten om att ungdomarna trivs i Luleå. Fast 70% av tjejerna tror sig komma att lämna Luleå. Det verkar lite Pajala över det hela - bara gubbsen blir kvar?

igår kväll ramlade min mistel ned. Den har suttit sen i julas - men inte gett någon utdelning. Det har inte "Kyss Strutz" bilen heller annat än en granne som gjorde ett halvhjärtat försök.

Nu ska jag kolla sammanräkningen igen! Få se om mitt tips att mp kommer in i landstinget stämmer. Ska bli intressant och se hur många röster Kirunapartiet har i landstingsvalet också. De 14.5 procenten i malmfälten (eller var det bara Kiruna?) ska ju delas även med Sverigedemokraterna som ju utan tvekan haft för stor framgång där uppe. Som om det inte räckte med snö i september?

Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

Jag är alldeles virrig,darrig och snurrig för att inte nämna matt.Tala om rykten om bistra och hopplösa tider som är i omlopp.Skatten ska höjas för pensionärerna,studenterna ska få studiemedelet sänkt med 400 kr per månad,det har Moderaterna bestämt för dom bryr sig bara om dom rika människorna.Dom sjuka och arbetslösa blir hemlösa.
Fan målas på väggen för allt vad tygen håller men så klart finns det ljusglimtar,dom som söker fakta och inte låter sig skrämmas.Tragiskt att så många människor bildar sin uppfattning baserad på rädsla och rykten i stället för att söka fakta.Alliansen har världens chans nu att visa motsatsen och därmed vinna valet 2010.Morgondagen är ett oskrivet blad ........låt oss ha framtidstro och hopp........

2006-09-22 @ 14:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback