Inget brott att vara fattig

När man vet bakgrunden till att folk hamnat hos kronofogden blir man lätt beklämd när det hängs ut i pressen gång på gång.Lagomt inför valet kommer säkert som amen i kyrkan en redovisning.

Bert Forsberg som står på sista plats på vår lista i Jokkmokk finns med med en skule på ca 130 000 kronor. En skuld som han drog på sig när han satsade på ett turistföretag i Älvsbyn som inte kunde fullföljas. En affär där kommunen hade en roll i varför det gick som det gick. Bert har år efter år levt på existenminimum och avbetalat till kommunen. Något som han förmodligen gör än.

Får lite dåligt samvete att jag övertalade honom att stå med på sista plats på Jokkmokkslistan - han borde sluppit att shcavottera igen.

Och i Jokkmokk fortsätter skandalerna. Nu är det Marcusson som på stående fot avskedat någon person. Och utan att ha läst i detalj så förefaller det som om Inger Wikman går in och försvarar. Det är som det alltid är i Jokkmokk. Väljarna må välja Ögren, Eriksson eller Wikman. Det är Marcusson som styr i "rävalyan" i Jokkmokk.

Snart får jag göra som Stefan - börja klaga att Kuriren aldrig kommer till våra presskonferenser. Maurricio Rojas är ju en het och omstridd person som borde dra press. Och det gjorde han också TV, radio och NSD. Men inte NK. Anna hade presskonferens i Kiruna. Där kom Kuriren men jag hittade ingen utdelning av det hela.

Men sossarna fick istället dubbel utdelning i reportaget om vad politikerna vill göra åt våldet i Luleå. Både Leif Wikman och Karl Petersen hade känt sig manade att svara - inen samordning där. Vi i alliansen hade skrivit ihop oss om ett svar - det såg väldigt kort ut. Måste kolla så det inte är klippt - i  så fall är det rätt fräckt att släppa fram två sossesvar + vänsterpartiet.

I Kuriren sägs att Åslög har namnsdag. Själv trodde jag det hette Aslög. Men eftersom de genomgående stavar det med Å så är det väl jag som har fel.

Jag har dåligt samvete för att jag skrev "patetiskt" om Fälldin. Det var faktiskt inte riktigt så jag menade heller. Men jag var för trött att utvecka det hela. Jag skulle egentligen säga att både Folkpartiet och Centern är lite nostalgiska och utnyttjar Marit respektive Torbjörns forna storhetstider.

Nu ska kaninerna få mat - de är tur att de inte vet hur osäkert mitt kom ihåg är nu i brinnande valrörelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback