Läggdags

Nu är det läggdags för mig - i allra högsta grad. Det får jag lov att säga att det är för Göran Persson också - i ännu högre grad. Eftersom jag har en annan favorit än Reinfeldt - Lars Leijonborg - känner jag mig rätt neutral när jag ser på duellen mellan "tjurarna". Men alltså; vilka är det som kan känna igen sig i den bild Persson ger av dagens samhälle?  Och vilken arrogans och barnslighet herr statsministern uppvisade. När han fick in femettor med retoriska inlägg - kom det äckliga självbelåtna leendet. Men nervös var han - i början av programmet var han rent ouppfostrad och bröt in i ett kör. Och vandrade omkring och vände ryggen mot tittarna.

Om jag hade suttit vid makten i 12 år skulle jag berätta vad jag åstadkommit - men sossarna har någon förunderlig förmåga att helt plötsligt komma på saker som de ska göra. Och berätta om saker som andra kommer att göra.
 
Det kanske inte är någon slump att många som kommer och viskar att de ska rösta på folkpartiet ofta säger att de tidigare alltid röstat på socialdemokratena.

Själv har jag delat ca 100 foldrar på vita delarna av Sunderbyn det vill säga där vi inte delat tidigare. Intressant att vara upp mot Bränslan och se hur det förändras. Och nya området - Lergärdan. Som är mitt i byn men som man ändå inte ser annat än knata in där.

Nu har Thomas fixat bilderna av bilen som min mamma åkte i till BB när jag föddes. Visst är det helt otroligt att detta fordon från 1938 fortfarande finns kvar och är i körbart skick - besiktigat och allt. Mor och far ska få se bilderna i morgon. Denna brödbil körde alltså far - utan körkort - långfredag den 26 mars 1948.  Undrar om jag måste förekomma media och gå ut med ett pressmeddelande om detta lagbrott innan sanningsmaskinen hinner ikapp mig.

46461-159

46461-160

Och här är ett foto av lilla älsklingen Isak. Mamma Anna har fått några timmar med honom hemma i Kiruna. Det kan inte vara lätt att vara småbarnsföräldrar och driva valrörelse.

46461-161

Just nu är han mest lik mamma Anna - men skrattgroparna är nog Tobias.

Jag återkommer i morgonbitti - med bitska kommentarer om det som står i tidningen - så känns det just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback