Partikulturer eller övertramp?

Lite lustigt - men kanske inte så oväntat i ljuset av "spionskandalen" och "ssu-fyllslaget" - att både våra lokaltidningar samma dag skriver på temat på partikulturer eller övertramp. Mindre lustigt är ju att skandaler runt ledande politiker men också inom näringslivet tenderar att öka. I backspegeln fladdrar förbi många girigbukar som skott sig över hövan. Men också politiker - exempelvis Gudrun Schyman - har väl lyckats med både det ena och det andra. Men uppenbarligen bryr sig inte väljarna. Förvisso blev hon inte invald med FI denna gång - men det var nog andra skäl. Annars har dessa herrar och damer oftast sparkats snett uppåt.

Med tanke på det skamgrepp Nord Nytt tog på Anna Grönlund Krantz om föräldraförsäkringen och hur väljarna inte - trots att de många gånger är upprörda - verkar bestraffa så frågar man sig om det är lönt att hålla sig på rätt sida gränserna?

I Boden har en 93-åring lämnats hemma utan tillsyn av hemtjänsten. Boden skämmer ut sig då och då med liknande fall och fall där de är extremt snåla mot funktionshindrade.

Nya sparkrav väntar skolan i Luleå rapporterar både tidningarna och Thomas som just kommit från BUN. Det sparkravet kommer lägligt nu efter valet.

Och Camilla Hansen har tuffat till sig och ska ta strid för rätten att vara tjänstledig på deltid.

Och enligt Kurirens horoskop ska en hemlig beundrare korsa min väg idag - så nu ger jag mig ut på stan!

Så sänder jag en tanke till Lennart Lindström som skulle haft namnsdag idag. Och ett grattis till min pappa som har Lennart som tillnamn och till alla andra Lennart som jag känner, Erixon med flera.

Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

Jag bad ju någon tipsa Göran Persson om föreläsningen,konsten att vara snäll och så hamnar jag där själv med mina arbetskamrater i kväll.Min gamle granne utbrister............

-VA har du där att göra du är ju tillräckligt snäll som det är.Så kan det bli.

Regnvåta kramar fr.Ylva till er alla.

2006-09-28 @ 16:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback