Så många rubriker jag haft

Så många tänk jag haft på dig - bloggen - under dagen. Och så många rubriker jag tänkt. Allt från att jag i sista stund hann in före Anna-Greta till jobbet. För att sen hasta i väg på APU-sammanträdet. Vilket vi avverkade så snabbt att våra två flitigaste "sengångare" kom först när ordförande skulle klubba sammanträdet. Tur att jag inte var justerare för jag skulle aldrig godkänna att de två var med i närvarostatistiken vilket den "snälle" Karl Petersen föreslog..

En utav "sengångarna" brukar redovisa "pamparnas" förmåner. Skulle vi räkna per närvarotimme undrar jag om inte ordningen skulle se lite annorlunda ut. Han återkom fö aldrig till kommunstyrelsens sammanträde på eftermiddagen.

Fika och lite överläggningar i alliansen. Vi haltar lite grann beroende på att Erika - av Kd tänkt ny gruppledare - inte ingår i kommunstyrelsen och dess utskott. Hon var inte riktigt redo när vi ringde - minst en timme före utsatt tid. Nåväl - andan är god och kämpaglöden!

Valstuga - som vanligt hur roligt som helst. En som spydde sin galla om "spionpartiet" han landade direkt i sossarnas valstuga. Han hade förmodligen inte läst - eller förstått - den s-medarbetare som talat ut i Expressen om hur "vi " (s)pionerade på borgarna.

Glömde äta - en kvart kvar till kommunstyrelsen. Följde med Annika Sundström upp till stadshuset - kul att provocera fram nya mediaallianser!

På kommunstyrelsen var det rena folkpartiorgien. Först obstruerade vänstern mot sossarna och och gick på Maria Salmgrens tilläggsyrkande om att förslaget om Bomässa skulle följas upp. Direktiv att återkomma inom 6 månader med förslag.

Nästa ärende var vänsterns motion om att alla över 70 år skulle åka gratis kollektivtrafik. Själv har jag länge retat mig på att partierna på vänsterflanken bara bryr sig om friska vuxna och friska unga. Rättvisepartiet har tidigare motionerat om att ungdomar under 25 ska åka gratis. Men ingen bryr sig om människor med funktionshinder - människor som måste åka färdjtjänst. De betalar nästan dubbelt så mycket för varje resa. Så med fan i handen yrkade jag på att LLT också skulle utreda hur vi ska komma fram till en färdtjänst taxa som ligger på samma nivå som kollekivtrafiken  Vilket en gång var tanken med färdtjänsten. Och hör och häpna det blev också kommunstyrelsens beslut!! Synd att det inte är valår för jämnan!

Och sen fick jag igenom ett förslag som innebär att kommunen ska söka samverkan med Luleå simsällskap för att ordna simundervisning även på vanliga badplatser.

Och då var det klockan halv tre och läge för att pröva alliansens solidaritet. Jag var tvungen att åka för att träffa Mauricio Rojas som var på studiebesök på Kronan. Och naturligtvis så ställde Staffan, moderat, upp. Och själv fick jag vara med på ett intressant besök på invandrarservice.

Åter valstugan - och faktiskt en liten lugn stund med Rojas och hans pressekreterare Catharina Bildt (nä, jag tror inte hon är släkt med Carl).

Sen vek jag valsedelskartonger med Gerd och när klockan var sju  drog jag hemåt men kunde inte hålla mig - 92 foldrar i G-stad och resten av Sunderbyn.

Och ni Fälldin - jag är glad att jag inte var där. När folkpartiet hade kris förra veckan kom Marit. Men det var än mer patetiskt med Fälldin. Hoppas bara att han ändå kan ge den trygghet Marit gav vår partiledning.

Nu går ögonen i kors - jag skriver i morgon igen!


Kommentarer
Postat av: Stefan

Om Fälldin är patetisk hur kan han då ge trygghet?

Postat av: Strutzan

Det var dumt skrivet av mig. Jag har bara lite svårt för Fälldins långsamhet.

2006-09-12 @ 05:10:47
Postat av: Sven

Ska vi tolka det som att du föredrar Ola Ullsten =)

2006-09-12 @ 23:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback