Det bästa kan bli det godas fiende!

Alla tidningar med självaktning kör med egna klimatkontrakt. Skriv på Expressen klimatkontrakt det har metereolog si och så gjort. Fast jag tror Aftonbladet var före. Förra gången rapporten om jordens undergång kom - så hann det först med med namninsamling. Om jag inte minns fel var det lite strategiskt närmare valet också.

Det är ju inte nå snack om att det finns mycket att göra på miljösidan - i alla dess diemensioner. Det finns massor med mer än klimathotet även om man inte kan tro det av den dagsaktuella debatten.

Det kan inte hjälpas att jag blir lite skeptisk när det är kvällstidningarna som driver frågan. Jag vet ju av lång erfarenhet att deras rubriker väldigt många gånger helt saknar täckning. Kan inte komma undan tanken att rubrikerna om klimathotet mera handlar om att sälja än omtanken om miljön.

Kommer ihåg att jag själv tillsammans med dåvarande kommunalrådet Kjell Mickelsson skrev på ett lokalt miljökontrakt. Skulle vara itnressant att se hur jag följt de löftena.

Och också gå bak i tiden och syna tidigare domedagsrapporter och domedagsrbrukiker i miljöfrågan.

Inte utan att jag får känslan av det skrämts med vargen lite för ofta.

Nu ska jag slå ett slag för folkhälsan och ta en riktigt snabb morgonpromenad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback