Erik, liberalismen och "brännvin".

Citatet från Kennedy om vad liberalism är (senast återgett i Birgitta Ohlssons inlägg i Expressen i tisdags) gör mig trygg trots dagens dystra opinionssiffror:  "Liberalismen är inte främst ett partiprogram eller några bestämda vallöften - utan en attityd som vi bär i hjärnan eller hjärtat, en tro på människans möjligheter att genom förnuft och omdöme öka den rättvisa, den frihet och solidaritet som allt mänskligt liv förtjänar"

Egentligen skulle jag vilja rätta Kennedy. Det borde heta "en attityd som vi bär i hjärnan och hjärtat" .

När folkpartiet ligger på 4,9 % så är inte båda med i väljarnas ögon. För dagen tror jag det handlar om för mycket hjärna och för lite hjärta. Vår "hårda" krav är tydliga - men inte "hjärtat" - värmen som handlar om. Att det faktiskt är som till exempel inom skolpolitiken de allra mest utsatta som vi vill hjälpa - och kommer att hjälpa.

Nu blir det "brännvin" - jag började skriva detta redan i morse - men har hindrats av allt annat. Så nu är det faktiskt dags för "brännvinet".

Jag ska vara en timme och kampanja utanför systembolaget och dela material mot langning.


Erik får vänta till senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback