Grattis kungen, 61!

Idag grattar jag våran Kung. Undras om jag hann före monarkisten Migelle (här rätt stavat). 

Visst hann jag före!

Och så är det min reservnamnsdag idag - Mariana. Vare sig Ylva eller Marianne fanns i almanackan under min uppväxt - och då nyttjade både min mor och jag Marianadagen.

Nu återlämnar jag den eftersom jag kan fira både Ylva och Marianne. Även om jag inte minns när Marianne är.

Så grattis till Mariana i Överkalix vars efternamn jag för dagen (läs: morgonen) glömt.

Så tackar vi kulturminister Lena (vars efternamn är för långt att skriva) för att vi framöver kan räkna med både Sopranos och sportsändningar i public service. Och Olga Bard - från sin himmel - hälsar nog och tackar för löftet om fortsatt avgiftsfria boklån. Ett särkilt tack skickar hon säkert också för det rum i Kulturens Hus som bär hennes namn.

Robert Svartholm, ordförande för läkarföreningen, skriver ett svidande inlägg mot landstingsledningen. Nästan så jag tror jag tolkar honom fel. Törs han verkligen skriva så fränt?

Själv ser jag idag fram emot att se vem det är som kommer att uppoffrra sig för mina (och andra Vädurars) ekonomiska bekymmer. Träd fram! Källa horoskopet i Norrbottens Kuriren.

Nu måsta jag dra vidare i livet. APU väntar med bland annat medborgarförslagen om färdtjänsten som jag skrev om i går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback