Inte impad av Al Gore filmen

Allvarliga problem - mycket allvarliga - speglade på ett lättsamt sätt som ändå ger avtryck. Ändå kände jag en viss besvikelse.

Eftersom jag tror på allvaret i det han speglar så hade jag velat bryta det mot "opponenter". De som menar att en del av fenomen inte beror på koldioxidutsläppen.

Här matades vi med sanningar framförda på kvällspressvis - lite messiasstämning över det hela.

Al Gore antydde själv ett par gånger att Bush omgav sig med rådgivare som hade sin lojalitet hos såna som inte var betjänta av miljörestriktioner. Lite av samma tänk hade jag väl om Al Gore. Hur mycket pengar tjänar du på denna hallelujafilm?

Och eftersom jag fick höra att ett framträdande i Sverige skulle kosta så där en halvmille - så blev väl inte trovärdigheten större.

20.45 - kanske dags att lämna expen. Får kanske börja fundera på att använda husets övernattningsrum á 75 kronor. Det är väl billigare både för min ekonomi och miljön mot att köra tor Sunderbyn?

Kommentarer
Postat av: Magnus W

Åja, det är ju en pressenattion av en politiker för icke så insatta som dessutom har några år på nacken...

Har du funderinga på ämnet känn dig fri att fråga.

Postat av: Ylva

Tack Magnus - jag kommer nog att återkomma.

2007-04-26 @ 22:11:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback