Jämmer och elände!

Kan inte säga annat om matchen. Luleå basket - 08 som de senare vann med så där 67 -61, approximativt. Lika bra som det spelade första halvlek lika uselt spelade de - di våra - resten av matchen. De duktiga stjärnorna Bacon - åtminstone en av dem - vart lite för smågrinig.

Smågrinig var det minsta man kunde säga om en del publik - gnäll och skäll på domaren. På gott och ont är det fascinerande hur vuxna - rent utav gamla män som kvinnor - under stridens hetta kan ta det hela så allvarligt. Fast jag har varit med om värre hemma på Byvallen.

Annars hann jag jobba från klockan ett cirkus till dess Els hämtade mig vid fyratiden. Hon och jag är likadan - vi vill gärna komma i tid. Hon är mest intresserad att se tjejerna värma upp och jag vill titta på alla människor som kommer. Här möter jag folk jag känner som jag inte träffar så ofta annars.

Nu ska jag dra mot Sunderbyn. Lasta in mina sommardäck - som jag tror kommer få betyget icke godkända - men Micke ville jag skulle ta in dem för påseende. Fast jag hade fått ett mail nu från Inger i Nynäshamn - där hade det snöat ordentligt. Och hon är fd Kirunabo så mer än lite fjun på backen måtte det vara.

Måste ju berätta att våra Svenska Mästare Plannja visade upp sig i pausen och mottog publikens jubel. Konstigt vad annorlunda de ser ut i civilklädsel - ändå är det ju inte som att skala av en hockeyspelare. Så såg jag en grej som jag inte sett förut. Såg det nog redan i går.

Använder de verkligen tandskydd i basket??

Kommentarer
Postat av: anke

jo, vissa använder tandskydd. du vet, det kan gå hårt till i basket :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback