Lite slängar åt båda hållen

Måste få avsluta med lite svängar åt både höger och vänster. Eftersom jag tyckte det första var lite vågat och det andra uppseendeväckande.

Azam Forsberg, moderat, skriver en insändare om utvecklingen i Rutvik. Undertecknar med "ordförande för nya moderaterna Luleåföreningen" och då funderade ju jag om det är någon "avknoppning" från både Salmgren och Karlsson falangen. Eller? Den tredje vägen? Fast den finns bara i
NSD - "högerorganet" Kuriren kanske vill skydda mot missuppfattningar á la Strutz?

Det andra är - och där kan jag inte länka - en annons I NSD. Där NSD står som sponsor för ett rent partiarrangemang Majbrasa på Skurholmsberget med arrangörerna Skurholmen/Lerbäckens s-förening och ABF.

Tycker mig inte ha sett sånt förr. Trodde att NSD var partipolitiskt neutral förutom på ledarsidan men..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback