"Mammareformen"

Här kommer den länken till "mammareformen".

Annars får ju Krille som kommenterat min tidigare blogg väntad stöd från NSD:s ledare. Hon är så harmsen att analytiker och journalister inte före valet kunde förutse att sysselsättningen skulle öka. Underförstått hade det kommit fram så skulle inte sossarna förlorat valet.

Temat är givet - allt gott som kommer fram nu handlar om sossarnas dukade bord. Och allt elände ska den borgerliga regeringen ta på sig. Till och med sånt som kan tänkas komma av beslut som inte fattats än. Men att det skulle ha någonting med den nya regeringen att göra att vi har mer än 3000 fler sysselsatta idag än för ett år sen - det kan aldrig en sosse erkänna.


Men hur ska man kunna föra en debatt med en sån som Krille. När jag tycker det är bra att växla ett inkomstprövat bostadsbidrag mot ett extra barnbidrag så skäller han å fattigpensionärernas vägnar.


Jag skrev tidigare någon gång om att jag trodde mig hålla på att bli religiös. Det var så - efter mitt storgräl med Yvonne Stålnacke - att jag satt och filosoferade i bilen hem. Tänk om vi skulle införa 1 dag där alla politiker var tvungen att bara försöka hitta bra saker i de andra partiernas politik.

Oj nu ska jag hämta upp Thomas för sammanträde.


Kommentarer
Postat av: Berndt

Mycket tänkvärd tanke om en politikerdag för att hitta godbitar hos de andra partierna. Kanske en perfekt fp-motion?

Postat av: Krille

Kära lilla Ylva. Du har tydligen missuppfattat Borgs "reform" av bostadsbidraget. Istället för att det fortsättningsvis ska vara inkomstbeprövat så ska det istället utgå till alla. Dvs. även era älskade miljonärer får "bidrag" av staten i ert samhälle. Skatter och bidrag används för att utjämna inkomstskillnaderna i samhället och det kanske vore på sin plats om du själv tittade ut i världen på de efterblivna system som idag tillämpar er politik. USA har insett att deras fullkomligt oregerliga medborgarpolitik inte är hållbar i framtiden och bl.a. därför har Nuder fått gästföreläsa och forska på Harvard. USA har insett att den svenska socialdemokratiska modellen är överlägsen den amerikanska men du som svensk kan inte få näsan över vattenytan för att se verkligheten. Trist. Kanske lika bra att ni driver er dag för politisk snällhet som huvudfråga i nästa val ty det är på den nivån ni hör hemma.

Jag anser fortfarande att du ska gå ut och jubla framför de tusentals Lulebor som får sin vardag slagen i spillror av din ideologiskt blinda regering. Vissa människor har ingen skam i kroppen.

2007-04-16 @ 20:20:36
Postat av: Ylva

Krille skriver: "Jag anser fortfarande att du ska gå ut och jubla framför de tusentals Lulebor som får sin vardag slagen i spillror av din ideologiskt blinda regering."

Vilket kvalificerat svammel! Du får i alla fall räkna bort de tre pensionärer jag deklarerat åt i helgen varav två kan räknas till riktiga "fattigpensionärer". De gladdes verkligen åt den minskade fastighetesskatten 2007, nästan 4000 kronor/år och familj.
Måste tillstå att jag ibland undrar om sign. Krille är någon som skojar med mig. Så embarmelig argumentation finns knappast i verkligheten.

2007-04-16 @ 20:42:54
Postat av: Ylva Mjärdell

Den som är stark måste vara snäll.

Pippi Långstrump










2007-04-16 @ 23:33:48
Postat av: Ylva Mjärdell

Human kindness has never weakened the stamina or softened the fiber of a free people. A nation does not have to be cruel to be tough.
Franklin D. Roosevelt

2007-04-16 @ 23:36:47
Postat av: Krille

Du känner väl till att regeln om att max 4% av inkomsten får gå till fastighetsskatten har avskaffats av ditt Reinfeldt!? Dvs. våra fattigpensionärer har nu fått höjd fastighetsskatt i Norrland. Och det tycker du är bra?

2007-05-18 @ 19:16:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback