Omvärldsanalysen

Har kollat igenom min omvärldsanalys det vill säga läst igenom morgonens kommentarer till lokaltidningarnas skriverier.

Visst låter det mycket finare att jag gör en omvärldsanalys (klockan 5 på morgonen) än att jag skriver en "tidningskrönika".

Inte mycket att hetsa upp sig för. Debattens vågor går höga om vilka fetter som ska ätas och vilka som inte ska ätas.
"Dietist Kvist" låter ju klämkäckt.

En som provat allt i dietväg borde ju veta - åtminstone vad som inte funkat.

Fisk och fiskfetter förefallet det ju i alla fall råda enighet om att det är nyttigt både av det ena och andra skälet. Dock kan jag undra om det blir någon pimpeltävling på söndag. Kan det vara möjligt att det finns någon is i Stora Lappträsk?

Själv har jag i alla fall hämtat Erik och varit med honom till Universitetet. Presskonferens, bokbord och skolenkät. Sen lunch med Liberala Studenter. Thomas och Jens har avslutit - vi avlöser varann som jag och Erika igår. Nu handlarr det om 3 företagsbesök i eftermiddag. Jag skulle mycket gärna ha varit med - men än har dygnet inte fått 27 timmar.

Måste förbereda lite inför kvällens överläggningar mellan partisekreteraren och länets ledande politiker.

För övrigt såg jag att David Visscher ska ge sin syn på ledarskap och motivation. Platsen är landstingshuset - men det är väl inte tillrådligt att smita från länsledningsmötet och till sessionssalen. Hade varit intressant att lyssna till och gratis och franko.

Men intressant är också att det är Fritidsförvaltningen som arrangerar. Kan det verkligen vara motiverat att köra detta i egen regi? Borde inte Fritids pusha på så att studieförbund eller idrottsklubbar ordnar sånt här? Plannja skulle väl också kunna göra sig en hacka genom att faktiskt ta en liten avgift också.

Skulle vara intressant att veta vad som föranleder detta - om det finns några "gravade hundar" eller om fritids har för lite att göra?

Kommentarer
Postat av: Obsevant

Du håller stilen och kreativiteen är det inget fel
på.
Men varför så negativ?
Är det månne en "ideologisk" ådra som framträder.

2007-04-27 @ 07:53:57
Postat av: Ylva Strutz

Snarare är det väl "oppositionsådran" som i bland blir för framträdande.
Ska försöka mana fram liberalen Fröding lite oftare; ska du ej mycket berömma ej mycket häckla och döma (ungefär så).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback