Ordningen återställd

Nu är jag hemma igen - från Blåkulla eller vad det nu var för ställe. Där fanns i alla fall en svart katt vid namn Putte som kunde sättas på kvasten.

En tur över ett ganska stillsamt Luleå centrum - inhandling av lite sminkborttagningsprodukter och KAMMAR. Jag köper grossvis men det har en förunderlig förmåga att försvinna - vilket alla förstår som ser mitt oftast okammade hår.

Kuriren och NSD genomlästa.
"Äggstra" roligt med Kuriren där jag i alla fall fått ihop ägg till en viktväktaromelett. Vi som fått vackra ord och många ägg kan ju fortsätta att tro på Östman så länge vi nu får behålla honom. I ägget till hövding Eriksson "hotar" han med efterträdaren som en "äkta hårdning".

Och som tröst för er som han inte varit lika snäll med så kan jag hänvisa till Lenanart Håkansson i NSD. "Jag har aldrig brytt mig om att försöka få en rättelse, eller kommenterat det i NSD, eftersom jag ser Östman mer som en underhållare än en journalist. Man kan inte rätta en komiker" , säger Lennart Håkansson i sin krönika. Fast i sakfrågan övertygade inte Håkansson. Tror inte att sossemötena i Boden är så välbesökta att en jorunalist obemärkt smyger sig in. Dock ska ju inte vare sig NSD eller journalisten lastas för det - möjligen sossepartiet som inte höll på sina egna regler.

För att fortsätta i NSD så ser jag att OA oroar sig för att skyddsombudens ställning försvagas. Själv tror jag att det finns en del onödigt partiarbete (s) som utförs och som tål viss besparing. Så kan jag relatera till en händels mitt under brinnande valrörelse då ett skyddsombud - eller kanske till och med huvudskyddsombud - drog på nattlig räd tillsammans med partiarbetare s och skrämde nattpersonal med rena lögner om vad som skulle hända om de röstade borgerligt. Vederbörande skyddsombud honorerades efter valet med flera politiska uppdrag. Visst kan vi vara överens om att sånt inte ska gå via skyddsombudens budget?

Nu måste Strutz färdtjänst starta - ska hämta mor (far genar över "ängarna") för vidarebefordran till påskamiddag med släkten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback