Politiska inbördeskrig aldrig bra

Jag har lärt mig att aldrig dra för långt gående slutsatser av vad som står i tidningen. Men jag tycker mig ändå kunna dra slutsatsen att inbördeskriget inom moderaterna i Luleå långt ifrån är avslutat. Krister Hammarbergh som förutom att vara riksdagsledmot också är ledamot i moderaternas fullmäktigegrupp i fullt gräl med Lars Karlsson, ersättare i samma fullmäktigegrupp. Läs och bedöm själva i dagens Norrbottens Kurir.

Faktiskt bara två som hoppat av från moderaternas fullmäktigegrupp - trots hot/löften från många fler. Det verkar ju som om Mattias kommit för att stanna som gruppledare. Det vore nog i det här läget renhårigast om han nu fick en grupp som går att hanterna utan inre strider. Moderaterna behöver det och den samlade oppositionen behöver det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback