Positiva klubben

Dagens ris i Kuriren delas ut av Tobias Jönsson för att så få skriver och gnäller att rutan får vara tom.

Bara att kollektivansluta alla Kurirens läsare till positiva klubben - eller är det så att de som är missnöjda är missnöjda med många fler tecken än vad som ryms i den lilla rutan. Men jag håller med om att sidan ser halvfärdig ut när det är tomt där!

Jag vill i alla fall klaga på att jaktfrågan tar så himla mycket utrymme. Idag både i Noterat och ett stort och brett debattinlägg. Måste väl ändå få lite förlåtelse för mitt bristande engagemang när jag länkar hej vilt.

Men eftersom jag började skriva på detta inlägg vid halvåtta när jag kom till jobbet - men inte kommit till skott (passar väl bra till jakten ovan) så får det vara.

Och bortsett från att jag blev utjagad från toaletten av telefonen som ringde tio i åtta har dagen varit extremt lugn på input.

I Kuriren läste jag att idag är första dagen i stilla veckan innan påsk. Den har förvisso levt upp till sitt rykte hitintills.

Själv har jag dock inte varit stilla utan faktiskt tagit mig en rask lunchpromenad runt Hälsans stig - riktigt behagligt faktiskt.

Under promenaden hörde jag om en undersökning om älgars vandring. Det var skillnad på orsaken till älgkossors och älgtjurars vandring. Älgkon vandrade snabbt tillbak till sommarmarkerna för att kalven skulle få det varmt, lugnt och bra. Älgtjuren vandrade för att komma tillbak till sitt brunstrevir.


När jag hörde den tänkte jag att det nog är bra att det inte är någon direkt linje från mitt tänk direkt till bloggen!


I kväll ska jag delta på styrelsemöte med piteå folkpartiavdelning. Det ska bli riktigt roligt - har gett för lite tid för sånt senaste året. Kanske av naturliga skäl. Det har tagit mycket tid att komma till rätta bara i kommunalpolitiken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback