Reservation

Vaknade 07.09 - och trodde faktiskt det var 07.09 långfredagsmorgon. Varför håret reste sig av skräck är att har har en utlovad hämtning vid tåget 07.10 i morgon bitti. Tog nog så där 30 sekunder innan jag fattade verkligheten - att det var 19.09 skärtorsdagskväll. Jag hade "nannat på pudan" från klockan 16.00.

Och trots ledighet och en tillvaro kliniskt ren från politik måste jag lämna en reservation till min tidigare skrivning om fastighetsskatten.

Har fått något mail där avsändaren uppfattat att förslaget innebär att den som har uppskov omgående drabbas av 30% reavinst och att uppskovsrätten helt enkelt upphör retroaktivt. Har svårt att tro det men vissa departe(m)ent har ju överraskat negativt förr.

Kanske räcker med ett "särskilt yttrande" enligt ovan. För om min sagesman har rätt då blir jag också rejält upprörd.

GLAD PÅSK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback