Resten del 2!

Två medborgarförslag om färdtjänst och sjukresor. Det jag uttalade mig om igår. Och jag viker inte en tum. När jag började som gruppledare för 13 år sen cirkus så vet jag att jag skrev insändare om det makabra att vi utan vidare tyckte att folk skulle få ta färdtjänsten till systembolaget - och det är väl inget fel i det i sig - men att de inte fick nytta det när de skulle till sin doktor.

Jag förstår att det inte är helt enkelt att överta ansvaret för landstingets sjukresor - men vi behöver ju bara göra det så enkelt att vi i vårt eget färdtjänst reglemente skriver att våra färdtjänstberättigade får använda det även för resor till vårdscentraler och sjukgymnaster. Svårare behöver det inte vara!

Ska inte behöva ta omvägen förbi Holms café för att sen besöka vårdcentralen på Örnäset.

Kan inte kosta kommunen många kronor och kompenseras säker väl av den goodwill hela politikerkåren skulle få för att vi använder sunda förnuftet!

Se vidare mitt inlägg i går!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback