Somt ska inte i tryck!

Alltså - läsa kommunala handlingar kan också få blodet att svalla.

Jag hoppas det inte är illa ment men vad tycker ni om den här meningen från Stadsbyggnadskontoret:

"De frågor som behandlas i medborgarförslagen är ofta inte uppgifter som förvaltningen vid det tillfället prioriterar och medborgarförslagen innebär därför en störning i verksamheten"

Medlemsförslag och frågor kommer dagligen, stundligen för att inte säga nattligen till mig både i min roll som förtroendevald och som tjänsteman.

Tänk om jag skrev i våra interna dokument? Ja inte tror jag att jag hade varit inne på mitt 31:a år då.

Det är fullt mänskligt att i ett pressat schema fundera hur i h-sicke man ska hinna med - men vissa saker ska bara inte i tryck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback