Vad göras skall

Vad göras skall är nu gjort. Bilen lämnad - men latheten tog över när jag fick chansen. Jens var på rull så han hämtade mig tillbaka till jobbet.

Och här kan jag nu konstatera att Kuriren hunnit ikapp - de morgonslöa rackarna. Här är
länken om "pådrivare" Olle som fallit från stegen.

"Kd jagas av sd" ledaren i Norrbottens Kuriren. Ja  som jag sa till Thomas i går så har media (dock är det inte Kuriren som går i bräschen)  bestämt sig för att avsätta en partiledare - frågan är om de blir Leijonborg eller Hägglund. De inledde kampanjen mot Leijonborg för bra länge sen men sen har kd gjort inhopp med mediaintressanta grejor som abortfrågan. Och då var det buss på Hägglund. Expressen hade tagit upp Leijonborg spåret i går med Demoskopundersökningen men så kom TV4 och visade att fp ökat. Då höll inte nyheten om folkpartiets fall - som illustrerades med en kurva brant som en störtloppsbana. Men som tur var kunde de då koncentrera kraften på kd att i enlighet med dagens ledare i NK. Synnerligen äckligt att studera hur tydlig deras strategi är.

Nu ska jag ta itu med både det ena och det andra - men en dag i stort på expen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback