Välsignade mobiltelefon

Fick ett sms - vi är 15-20 minuter försenade. Tåget alltså. Så slipper jag stå där och vänta. Något som jag avskyr liksom att stå i kö för mat.

Annars ser dagen fin ut det lilla jag hunnit titta. Solen skiner och stormen har bedarrat. Har sovit till klockan sex. Och faktiskt inte hunnit runt på några som helst nättidningar än.

Har dock hört från TV:n om några tragiska bilolyckor med ungdomar/barn inblandade. Ungdomsdiskot Brasseriet här hemma hade tydligen "producerat" ett par tre ungdomar under 18 år så berusade att de blivit hemkörda av polisen (ja, tydligen har jag kollat Kurirens nättidning i alla fall).

Pålädd och klar är jag är en lång morgonpromenad när jag hämtat och lämnat.

Måhända kommer det några reflektioner från den promenade så småningom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback