Vargar och Varghonor

I dag gratulerar vi alla Vargar och Varghonor det vill säga alla vi som heter Ulf och Ylva ska ha en särskilt bra dag.

Gamla fornnordiska namn båda två. Ulf fanns i storleksordningen 65 800 varav ca 36 600 har det som tilltalsnamn. Ca 10 000 i Sverige som bär namnet Ylva varav 7 500 har det som tilltalsnamn. Ylva var populärt på 1800-talet och hade en renesans i mitten av 1900 talet. Det är väl där jag kommer in - namnet hittat av mina föräldrar i den anrika veckotidningen Året Runt.


 


Och nu ska Roland komma förbi och avbörda sig material för deklaration. Och Dorran ringde tidigare. Och av Kerstin är jag bokad sen länge. Söndagen är vikt för deklarationer inser jag.


Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

Arbetar kväll på Fyren 5 så jag kommer inte i kväll.Vi ses en annan gång.

Tjingeling med kram & puss från mig.

2007-04-11 @ 12:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback