"Han" smyger sig på

Tidningsbudet - jag tror fortfarande jag har en semestervikarie. För tidningen kommer sen och jag hör inte det välkända och völkomna dunset i lådan längre. Hörseln - javisst - men tiden stämmer inte heller.

Och i natt stämde det inte heller. Inte ofta det inträffar - men jag kunde inte sova. Sista gången jag lokkade på klockan var tjugo i tre. Och vaknade fyra. Ställde klockan på fem - men tji jag sov en kvart. Men låg och vred mig till fem - och då minsann var tidningarna i lådan - utan att jag hört ett smack.

Tunna tidningar men en hel del att tycka till om - men det får vänta på grund av sen uppstigning och tid hos behandlare Mari att passa 07.40.

I går bestämde jag i alla fall att nästa gång jag ska synda med poängen (det dröjer, 80.2 i morse) så ska det bli en sån här:

46461-499

Fast en hemgjord en med massor med mer rödbetssallad. Rödbetssallad en ny last som jag skaffat mig. Sen jag min första jul i eget hushåll köpte rödbetssallad istället för sillsallad - och massor - har jag varit smått allergisk. Men nu tycker jag bara att det är mums.

På återhörande med dagens fräsande över nyheter och annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback