Har de bygglov?

Notviksrondellen i morse - en stor "fotboll" på G. För fotbollscupen som Gammelstad har runt Luleåkalaset?

Men lite väl tung för att vara ett tillfälligt jippo?

Och så hörde jag nu på radion på väg hem att den kommit för att stanna. Om konst och konstverk finns det ju hur mycket åsikter som helst.

Jag tycker nog den här är rätt snygg. Fast väldigt överdimensionerad - fast jag kanske vänjer mig.

Den skulle nu symbolisera stålstaden - det må väl förlåtas mig att jag associerade fotboll.

Fast det som gör mig lite brydd är att den bara kan dyka upp så här - som guben ur lådan? Gud må i och för sig bevara oss för att få in såna beslut i politiken - men nog kan jag undra vem som bestämmer vad det ska vara och vad det får kosta??

Någon som vet??


Den är ju onekligen lite större än en friggebod så jag kan ju undra om den har bygglov??


Kommentarer
Postat av: Nils - Gustav Ökvist

Det enda som vi haft i byggnadsnämnden är trafikplatsen som sådan och inget annat. Denna jätte fotboll är i mina ögon allt utom vacker och den är också för jätte lik pådenna ändå något begränsade yta. Men om kostnaden är i samma storlek som "fotbollen" så skulle det inte förvåna för till sådant verkar det alltid finnas pengar medan i stort sett på allt annat ska det sparas.

2007-08-02 @ 21:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback