Kalasväder

Verkar som om det kommit nu - det sen länge utlovade "kalasvädret". 17 grader och sol är inte dåligt klockan 06.00.
Hade det inte varit för horoskopet i Kuriren hade det kunnat vara en riktigt bra dag. "Någon tycks vilja bli av med dig" och jag (och andra Vädurar) uppmanas att utrusta oss med tålamod.

Malin slapp dock utrusta sig med tålamod. Exakt på dagen nästan gjorde han entré -
lille Nicky. Grattis Malin och Johan!

Och medan vi egocentriskt koncentretat oss på vårt kalas har livet gått vidare både i Skaulo och Jukkasjärvi. Där har man ägnat sig åt kolbollar och lingonkaka respektive tofflor. (Tyvärr inte utlagt på nåttidningen i NSD än) Och säkert haft det lika gemytligt som vi haft det här.

Och jag kan ju återigen konstatera att lite frustrerad blir jag när jag läser om allt som sig förevarit både på kalaset och i övrigt. Hur mycket kul har man inte missat.

Att jag inte hunnit med "Yttersti" och Konst i det gröna måste jag få sörja lite.

men det är nu det gäller att inse att glädjas åt det man hunnit med och inte kolla in grannens grönare gräsmatta.


Klockan 8.00 ska jag hänga på luren till Kvartersaktuen och i övrigt blir det en dag av pappersvändande och listandet av livet framöver. Det kör ju faktiskt igång lite mer på allvar i veckan med månadsmöte och så.

Bara en sån sak som att komma ihåg att hämta handlingarna från kommunhuset senast på onsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback