Lovat är lovat

Tror att jag i mitt förra inlägg lovade att återkomma.

Efter tolvkaffet skjutsade jag upp pappa till skogen för blåbärsplockning. Lite fjantigt nervös att lämna honom ensam i skogen i två timmar. Han kan skogen bättre än sin egen byxficka.

Tror det är mer riskabelt att lämna en tonårsdotter på Luleåkalaset - eller att vara där själv!

Men det var en bra och smart lösning. Efter två timmar kom jag tillbak till samma ställe och blåste i min lilla "partytrumpet" varvid han svarade på samma sätt.

Var lite rädd att han skulle glömma tid och rum när han var i skogen - men efter några minuter kom han med så där 5 liter blåbär.

Var alldeles övertygad om att jag skulle komma ihåg att ta kort uppe i "storskogen" - men förstås inte.

46461-490

Så här tvingar jag honom att visa upp skörden innan han får lämna bilen.

46461-491

Och här sitter dom - far och mor - lite senare på kvällen och rensar sina blåbär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback